26 November 2010

Home » » Bilakah kita perlu menangis?

Bilakah kita perlu menangis?

Assalamualaikum,

 
Menangis…siapa tak pernah menangis kan..fitrah manusia..cuma faktor aje lain, kekerapan, kebarangkalian..antara lelaki dengan perempuan pulak siapa yang lagi kuat menangis..mestilah ramai orang cakap perempuan kan..bagi aku ya..lagipon orang perempuan ni menangis memang show off abes..hehe..sebagai perempuan aku paham..kadang2 tak sedar pon..tiba2 aje airmata tu mengalir..tapi aku susah la nak sebak2 bila ada orang ni..bila tengah sorang2 sunyi2 sikit..teringat pulak kisah2 sebak ni..haa memang touching jugak la..

Sebenarnya aku baru settle presentation final project aku..memang aku ditortured kaw2 punya waktu presentation..dan memang ada pon orang yang menangis dalam bilik tu..panel2 jahat punya keje..ada classmates aku pulak nangis2 bila mula2 dapat tau siapa panel dia..memang dah nampak dah bala tu akan datang..wahaha..tapi takyah la sensitive sangat..rileks dulu..nanti lepas present nak nangis lagik..tak penat kah?

Aku ni kira macam tersesat la termasuk group presentation ni..senang cakap kira aku ni dari golongan berkefahaman fizik tapi evaluator2 aku tu dari geng2 berkefahaman biologi..macam mana tuh?..Dari sekecik-kecik benda alah mak minah sorang ni hentam aku..contoh aku kasi..tajuk projek aku ada tanda slash (/)..memang tu lah tajuk yang diapprove dari dulu sampai la ke saat aku present tu.dia sampai suruh aku tukar tajuk sebab ada tanda tu..lepas tu experiment diorang suruh buat lama2..kalau ada yang jawap buat sebulan dua aje..masak la kau..u all buat sebulan aje..patotlah result macam s***..ada yang scope research kena run simulation aje..diaorang pegi bantai suruh buat experiment dekat lab jugak..ada orang ni buat 2 kali experiment sebab equipment rosak..dah diaorang cakap tak ada effort..effort ape bendanye nak dia pergi pomen2 equipment tu pulak ke??..ape kejadahnya..baru aku tau giler scary oh geng2 bio2 nih..Diaorang hanya nak kita menyalahkan diri sendiri tanpa mengambil kira faktor sekeliling..

Satu aje cara aku kat sini agar kita ni tak senang sebak2 bila kena tortured or psiko dengan sape2..tak payah layan sangat..diaorang provoke kita..kita buat muka kering aje..macam tak ada perasaan..tak pon senyum aje memanjang..buat2 cool..lama2 diaorang pulak yang sakit hati yelah..tengok macam tak ada reaction aje budak nih..last2 sekali..ok terima kasih kamu boleh duduk..kita go for the next presenter ye..haha..

Bagi aku menangis tu memang perlu la..bergantung pada situasi kot..tapi tak boleh la kerap sangat..kita perlu tabah sikit..atau cari sesuatu benda yang boleh kita buat selain dari menangis..pernah aku pegi dulu kursus pertolongan cemas..orang ni cakap mata perempuan lagi cantik dari lelaki sebab diaorang ni kerap menangis..airmata tu bertindak mencuci mata tu menyebabkan mata jadi lagi clear..tapi bila menangis ni kita akan rasa penat or letih sebab akan kekurangan benda ape ntah dalam badan..sebab tu bila lepas menangis mesti kita rasa macam nak tido..

Dan lagi satu aku belajar dari kecik lagi jangan sesekali bagi airmata mak kita gugur ke bumi..maksudnya kita la punca yang menyebabkan mak kita menangis..tak bau syurga wa cakap lu..

Bila sebenarnya kita perlu menangis….ada sape nak jawap?..

aloloh..comelnyaa..
...Noktah...

1 comments:

Post a Comment

Thanks for visit and leave comment on my blog..=) Hope to hear from you again..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...