30 November 2010

Home » » Kasihan si makcik cleaner..

Kasihan si makcik cleaner..

Assalamualaikum,
 Ni selalu jadi kat tempat aku nih..pantang..

1. Selipar jamban aje pon hilang mesti tuduh makcik cleaner
#ntah2 kawan roomate kau yang sapu----> penah jadi kat aku

2. Tudung kat ampaian tiba2 takde mesti tuduh makcik cleaner
#cuba cari betul2 dulu..bukan takde tersilap letak agaknye..

3. Ubat gigi/syampoo tinggal separuh mesti tuduh makcik cleaner
#ni aku no komen tapi boleh pikir logik la..tak penah lagi aku tengok makcik2 tu datang mandi2 semua dulu bagai.----> berus gigi orang lain pon tiba2 ada dalam toiletries aku makcik cleaner letak.

4. Tandas tak bersih mesti tuduh makcik cleaner tak cuci.
#kau yang guna tak reti2 nak flush..tuduh2 orang..hancing! 

5. Tong sampah ada sampah banyak mesti tuduh makcik cleaner tak buat keje.
#diaorang datang buat keje pagi2..petang2 konfem la penoh dengan sampah kau..

Ya..aku tau memang ada jugak makcik2 ni yang kadang agak ala2 hampeh sikit..
Kat tempat aku ni diaorang macam ada suatu tabiat yang aku sendiri pon tak paham..

1. Bila pagi2 sapu sampah kat luar mesti diaorang cuba2 bukak pintu bilik nak ngendap apa taktau la...
#memang selalu kantoi dengan aku..pastu buat2 gelak bajet comey..

2. Kalau dulu time aku keje bila kat ofis mesti diaorang lepak2 dalam pantry pastu bodek2 suruh pegi ambik air panas untuk diaorang.
#aku akan sengih2 aje tapi tak pegi ambik pon---->sengih2 nak jaga hati

3. Lepas abes keje2 cleaning tu makcik2 suka nakal2 gelak kuat2 buat aktiviti urut mengurut dalam surau..memang ganggu orang nak solat..
#aku akan pegi solat pada bukan waktu kemuncak diaorang.

 Ni kalau yang geng2 macam ni memang aku pon malas nak layan..senyum2 aje tak sembang..kang layan lebih lain pulak jadinya..

Tapi apapon aku tetap hormat..at least senyum walaupon kadang diaorang tak balas pon senyum aku tu siap buat2 bodoh lagi..takpela aku anggap je aku memang pandai lagi pada diaorang..wahaha..

~chaw~

0 comments:

Post a Comment

Thanks for visit and leave comment on my blog..=) Hope to hear from you again..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...