19 November 2010

Home » » Faktor Kenapa Manusia Itu Semakin Kurus

Faktor Kenapa Manusia Itu Semakin Kurus

Assalamualaikum,
Aku ni terbalik...Orang lain sibuk pegi timbang sebab takut berat badan naik..aku pulak taknak timbang sebab takut berat makin menurun..huhu..pegi timbang pon buat cukup syarat supaya BMI aku maintain jek,,tapi aku lagi suka kot kalau montel pon..haha comel ape..jalan kedek2 kecik macam kuda padi aje..kan.kan..=)

Aku ni memang susah nak gemuk weyh..keturunan dah kot..ingat2 waktu sekolah dok hostel dulu ja aku berat sikit la..mungkin makan banyak kali dan berjadual.. dan aku pon jenis tak memilih..aku sumbat aje.. tapi aku cukup tak berapa berkenan sangat la kalau aku ni tiba-tiba ja kurang selera nak makan..cukup tak suka..kesian badan aku..sebab tu lah aku tak penah diet2 ni..yelah diet ke tak diet ke sama aje..baik aku hargai nikmat makan aku ni selagi terdaya kan..

Ok ni antara aku rasa la penyumbang kepada penurunan berat badan secara berleluasa..wahaha..atas pengalaman aku la jugak..huhu,

1. Tekanan
Tu dia..aku letak no.1 ni bai,,tekanan ni macam2..kerja la,study la,projek banyak nak kena siapkan, ade pulak assignment lagik..tapi yang paling bahaya aku rasa tekanan perasaan bila bercinta kot..huhu..sebab bila dalam keadaan macam ni kita hanya memakan hati berulamkan jantung jek..setuju?hehe..

2. Tak cukup rehat a.k.a tidor
Tak cukup rehat sebab otak ni asyik berpikir aje tiap2 masa..aku dah dapat kaji dah..kita kalau mata kita ngantok tapi otak kita still jalan..kita mesti tak boleh lelap punya..pejam la mata serapat mana pon..tapi kalau otak ni dah letih..mata cepat2 je katup..lagi ada jugak yang tak cukup tidor ni sebab gayut malam2..tambah2 pulak bukan gayut cakap noty2 tapi gaduh2..ni boleh menyumbang kepada faktor no.1 tadi..

3. Bila dah insomnia
Wahaha..ni benda yang paling aku takut jugak la ni..ni membe aku ramai dah kena..tak boleh tidor malam..pantang tidor aje mesti terbangun mengejut..aku pulak pantang terjaga aje mesti dah tak boleh tidor dah..dulu tak macam ni pon..dulu pantang aku landing je..zappp..lena terus aku..Hmm kenapa insomnia ni jejaskan berat badan aku..sebab bila terjadi nya macam ni aku asyik minum susu je nak bagi boleh tidur balik..betol..and then aku makan milo supaya perut kenyang la konon..pastu mata pon mengantuk la..sebenarnya tak pon..bila aku makan milo tu membuat aku kenyang dan tak lalu makan..

4. Banyak makan benda merapu
Macam aku cakap tadi la aku ni memang suka ratah milo..aku memang beli khas milo tu untuk aku ratah aje..pagi2 pon aku breakfast kadang minum milo susu aje..dan aku steady je pegi kelas sampai balik pon tak lapar2..pastu ratah lagi milo sambil tengok movie..memang selamanya kempis la perut aku gini..

Huhu..dah la empat..takut hampa tak larat nak skrol down nanti..aku try buat “read more” pon tak jadik2..apala..tapi ni semua atas individu..lain orang lain cara dia ok..

Hmm..korang pulak makin mengecik ke mengembang nih?..

~chaw chin chaw~

0 comments:

Post a Comment

Thanks for visit and leave comment on my blog..=) Hope to hear from you again..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...