06 November 2010

Home » » Tentang Money is Duit

Tentang Money is Duit

Assalamualaikum,,

Money quotes:

"Money is not the most important thing in the world. Love is. Fortunately, I love money."
Hehe..sangat suka quote nih..korang suka??..memang cinta adalah segalanya..(orang yang cakap bukan saya..) tapi cintakan duit,,buleh?hehe..bukan lah mata duitan ye..maksud kat sini nak la jugak duit tu..barulah makan minum,keperluan semua terbela..setuju tak?

"It doesn't matter if you're black or white... the only color that really matters is green (5 ringgit), blue (singgit), red (10 ringgit), turquoise? (rm50?) hehe..
Lantaklah putih gebu, ite letung (ore klate kot..) pon..yang penting ade macam2 kaler dalam poket nye..buleh?..hehe..

Yang serong2 tu je ye quote ori..yang lain tu saya tambah sendiri..=)

Ok semua orang tahu duit penting kan..nak pegi toilet pun kena pakai duit ye tak..tu maksudnya duit tu penting kat atas bumi nih..Tapi kadang kita terpikir tak duit tu sebenarnye kita buat apa?..berbelanja atas sebab ape? mana duit tu pergi?..untuk bebudak IPT of cos la duit PTPTN korang tu..or biasiswa ke..elaun ape2 ke..tak kira lah..yang pasti duit..

Macam saya dah bersem2 dah study..sehabuk pon x nampak saving tu..huhu. Kalau dulu masa praktikal dapat gaji..

mak akan tanya..
“tak tarik sikit ke (maksud nya simpan la sikit) duit gaji tu bubuh dalam ASB..”

aku akan jawap..
“ kaklong pakai duit gaji je mak untuk belanja..duit dalam akaun kaklong tak guna pon..” hehe..mantap..

Tapi bila pikir2 balik duit itu kalau disimpan sikit pon boleh dah buat angkat motor ke sebijik..yelah duit PT (saya dapat PTPTN je ye kawan2..budak tak pandai..huhu,) plus duit elaun sikit2 adela yang aktif program kat sini dapat duit..

Hmm..korang ade jadik macam ni tak?..so sad kan..

Lagi money quote..

Money couldn't buy friends, but you got a better class of enemy.
Yup!!..better class enemies yang kadang2 kawan-kawan sendiri…cam no tuh?.Ok, meh sini nak cerita..ni boleh dikira sebagai pengalaman la jugak kan..biasa lah hidup kat kampus kan..family jauh yang ada hanya kawan2..tak ade nye orang (selalunya mak..) yang akan tanya kita nak p mana semua or kalau nak keluaq pon mesti bagitau dulu..(tu saya ler..orang lain tux tau le..;p). Saya pernah sebilik dengan orang2 yang suka keluar malam2 overnight2 nih..tambah2 bila ada duit,baru dapat elaun..rancak la kan..dan saya pulak tak rajin sangat..(baik den layan cter korea…).

So dia pon macam pandang slek la jugak kat guwe ni kan..tak sporting kate nye..huhuu,,Tapi bile dah dekat hujung2 sem..kau makan maggi..aku makan bihun tomyam yang lazat lagi berkrim ye..waktu tu mula lah dia siap perli lagi saya nih..”yela orang tu banyak duit..kite ni tak de duit..maggi je yang mampu”..wakluu..haha(kasar ke??)..duit dapat same banyak..takde istilah banyak tak banyak kat sini ye..sebab u boros and makan maggi...i pulak tak makan maggi..sebab tu I tak boros keluar malam macam u..kalau I keluar jugak ronggeng macam u..i nak makan ape nanti..penah lu pikir?

Don't stay in bed, unless you can make money in bed.
and lastly, apakah maksud ini?..adakah nak suruh kita tengok tv3 rancangan jangan tidur lagi atau nak kita berblogging disamping mendapat side income yeay!!..haha.


Apepun atas individu..tapi bagi saya saving tetap perlu..sebab saya selalu berpikir kalau ade kecemasan ke yang memerlukan duit macam mana..at least sebagai backup kan..tak salah..untuk kita jugak bukan orang lain..Cuma kena sabar la sikit ye..dan bagi saya juga kalau ade duit tu tambah2 bila tengah fresh lagi dapat hulur2 la sikit pada mak kita or beli la baju ke hadiah barang2 daput ke..ala..yang mak kita boleh guna jadi la..tak semestinya yang mahal2 dan branded2..(tu boifren n gelfren tak guna je yang nak..)..opps,,hee,,

Sebab saya percaya tu juga antara factor keberkatan duit itu sendiri..mak kita kalau kita lawan cakap dia pon dia masih sayang..doakan kejayan kita..tambah lah kalau kita baik dengan dia..lagilah dia gembira kan..

Korang rasa rugi ke buat baik dengan mak sendiri?...tett,,


-Noktah-

2 comments:

amal salleh said...

hurmm nape mcm xde nk simpan byk pun.. T_T

BalqeesAmanda said...

haha..simpan kejap..pastu lesap..

Post a Comment

Thanks for visit and leave comment on my blog..=) Hope to hear from you again..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...