20 November 2010

Home » » Gambaran lelaki disebalik profesion.

Gambaran lelaki disebalik profesion.

Assalamualaikum,

Ok, jom kita berimaginasi sekejap..

Pernah suatu ketika, tiba2 mak kita telefon..bila hang cuti ha?.. balik umah nanti mak ada benda nak bincang sikit nih..

Tup2 balik umah dah..salam2 peluk cium semua..mandi rehat2 jap..pastu mak ajak makan nasik…dok2 tengah makan tu..mak dok tengok2 kita..senyum2..layan baik punya..awat mak tengok orang lagu tu..tak kena tang mana..mak jawap..takdak apa aih..saja la..besaq dah no anak dara mak ni..hihi..(gelak2 bajet comel)..buat2 dunno aje..ambik air minum..pastu mak pon sambung..ari tu ada orang mai merisik hang..(buat2 tersedak)..baik budak tu..dia keja...tutt..

Menbayang kan kalaulah..
1. Doktor
Dia ni mesti kulit cerah..muka bajet suci aje..ala2 macam nak senyum tapi tak senyum.. hmm mungkin pakai spek atau tak..penampilan yang segak..rambut bersikat..soft-spoken..tak reti nak huha2 sangat..hehe.. 
*cikgu add math aku dulu cakap muka aku sesuai jadi doktor..haha..mak aku pulak nak aku jadi doktor gigi sebabnya doktor gigi ni masuk balik kerja macam orang keje ofis..last2 dua2 aku tak jadik..=)

2. Lecturer
Hmm..warna kulit boleh jadi sebarang..kemas..pakai kemeja atau baju batik aje..rambut bergel kot..yang penting aku akan bayangkan dia macam nerd2 sikit..pakai spek..tak macho sangat la..haha ampun2..

3. Pilot
Kagum sebentar..*bling bling*..hehe..badan tough tapi tak sasa (camne tuh?..)..rasa2 macam nak hensem2..kulit tak cerah sangat..gelap pon ok..stail rambut pendek..kalau panjang ikatla kot..tinggi..kalau luar waktu bekerja dia pakai jeans+spek rayban..fuh,,thumbs up~
*dulu cita2 aku waktu darjah 1 nak jadi pilot tau tapi dikecam hebat oleh cikgu aku..orang laki ja boleh jadi pilot orang pompuan tak boleh..terus aku pon tukar cakap nak jadi cikgu macam dia..-sigh-

4. Badan Beruniform
Ni geng2 tentera, polis, maritim, kastam dan lain2 la ni..almaklum lah kalau tentera rambut confirm stail pendek kotak or botak punya..hmm tapi kalau askar aku rasa kulit sure gelap..tentera laut ada la jugak yang cerah2..hehe..badan steady kot..tinggi pon cukup2 standard la..
*lagi satu aku perasan kalau askar ni muka diorang ala2 lebih kurang macam sama aje semua..poning den,.

5. Engineer
Semestinya sempoi..haha..sempoi ye..bukan selekeh..jenis yang selamba..ada misai sikit2 ok jugak..kulit pon kalau gelap2 sikit lagi macho..rambut serabut sikit..tambah pulak kalau yang keje kat offshore or atas kapal..
*hidup engineer untuk Negara..oh yeah!!

..tu je la yang dapat aku bayangkan..huhu..ke ade lagi korang nak tambah2..??

p/s hanya la bersifat suka2 sahaja..tak berniat nak singgung hati perasaan mana2 pihak..kot2 ade yang tak puas hati nanti..okies =)

..noktah..

0 comments:

Post a Comment

Thanks for visit and leave comment on my blog..=) Hope to hear from you again..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...