14 November 2010

Home » » Mari menggunakan akal secara bijak

Mari menggunakan akal secara bijak

Assalamualaikum,
Baru lepas berjalan2 kat blog blogger2 lain tadi..dan sememangnya banyak benda yang aku dah jumpa and terbaca..sampai ade satu tahap tu sampai aku tepuk dahi kononnya..oh,banyaknya benda yang dah jadi yang aku tak tahu..penat jugak sebenarnya..yelah ade pulak yang berpart2 tu mestilah kena baca dari awal baru boleh paham betol2..

Aku sebenarnya kadang2 kagum la jugak dengan sesetengah blogger2 ni yang kadang mereka ni macam boleh buat anjakan paradigma untuk kita tau..contohnya ketengahkan sesuatu isu yang agak kontroversi la jugak..huhu,,aku idok la pandai benor nak buat macam tu..mungkin sebab aku sangat malas lagi nak berpikiran di luar kotak macam tu..

Macam tadi aku masok satu blog ni dia banyak ceritakan pasal mata..ok lah..nice information..dan banyak jugak yang aku boleh take note untuk kesihatan mata nih..dulu pon aku ade jugak belajar sikit2 so aku boleh paham la ape yang dia cuba sampaikan tu..
Tapi dalam tengah2 discuss pasal kesihatan mata ni dia boleh pulak ungkaikan macam konspirasi satu company ni menipu dalam pasarkan produk mereka..alah..lebih kurang kes gelang2 AC la jugak nih..aku taktau la cerita ni dah lama orang tau ke ape..tapi yang penting aku baru tau le..aku tengok post date pon macam baru lagik..lepas tu aku godeh2 lagi blog dia ni dan jumpa lagi pasal agenda yahudi, freemason la..antara topik2 yang aku suka baca jugak la..pastu aku bukak email tadi pon ada orang kasik pasal murtad orang islam pulak..

So, sebenarnya apa yang aku cuba try sampaikan kat sini adalah..cara kita guna otak kita..akal kita yang Allah kasik ni..Ok,,maybe orang boleh argue..alah tak semestinya betul pon apa yang dalam blog tu tulis..orang cakap pon ade yang tak betul..tambah la blog nih..yup,,aku tau tu..sebab tula aku suruh guna otak ni buat pikir sampai kita dapat jawapan yang betul..

Sebab bagi aku, hidup ni macam buat research la..apa yang baik.mana yang buruk..macam2 sumber ada boleh kita rujuk..kalau buat research kena rujuk jurnal semua bagai..kalau aku, dengan membaca artikel2 macam ni lah otak aku akan berpikir secara ligat..yelah nak tunggu aku keluarkan artikel2 memberangsangkan ni memang macam tak aje.. lepas tu aku akan comparekan dengan life aku..betul ke tak apa yang dah jadi ni..kalau tak betul kita boleh stopkan dari awal..tak ade la menyesal sangat di kemudian hari kan..betul tak kawan2..

Selalunya terjadi untuk produk2 la..konon makan ni hidup muda belia tak mati2 (hohoo..)..mak aku pon selalu jugak jadi macam ni..rekomen aku macam2..aku minum susu pon takde lah putih melepak macam susu pon kulit aku..hehe,,


p/s: Sekarang ni aku  terpaksa stopkan pembacaan aku pulak..internet ni ape masalah ntah..bayar yuran tak penah miss tiap2 sem..ni aku dapat..sebab tu la aku tak penah tutup kipas bilik aku..guna semaksima yang mungkin..padan muka;p

…Noktah…

0 comments:

Post a Comment

Thanks for visit and leave comment on my blog..=) Hope to hear from you again..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...