23 December 2010

Home » » Sambung belajar lagi ke keje terus?

Sambung belajar lagi ke keje terus?

Assalamualaikum semua..(ala2 nora danish dalam putera katak..comel jek;D)

Owh aku dalam mood yang amat tidak rajin sekarang dan totally confused juge..ngee~
Kebanyakan masa sekarang aku guna untuk webwalking..haha..penat kot tengok baca teliti satu2..tapi aku enjoy..tambah2 bila masuk forum..aduh,nak baca semua2 komen tu memang sakit abes tengkok2 nih,,

Tahun depan aku dah nak grad..huhu..kalau sem ni tak sangkut la..kalau ade la lecturer2 aku nak perdajal pulak kan..memang aku pegi siat2 kereta dia..haha (ganas tak?)

High risk~ 
 
Ok dah aku baca2 beberapa hari ni macam2 aku dapat..nak sambung belaja bukan senang..macam2 kena buat dulu kan..aku pon lama2 jadi pening dah..taktau mana satu nak buat..nak keje pon apply tak semestinya dapat kan..interview semua bagai..adoi!! Masalah nya keje pon takde..semuanya 3 to 5 years experiences..untuk fresh grad takde langsung..minimum pon 1 tahun pengalaman..kalau macam ni la sampai bila la aku nak boleh keje..

Aku kan nak sangat try keje kat offshore..hahaha..berangan..tapi macam best..try je la kan cari pengalaman..kalau tak tahan blah la..hee,,tapi yang aku tau la nak masuk tu bukan senang..syarat2 ketat..hiks,

Pastu kalau sambung belajar nak pegi overseas boleh tak huhu..try dok sana pulak la..tapi aku nak pegi universiti yang memang pro dalam kos aku la..bukan uni2 glamer nih..kita nak gain knowledge kan so kena la pilih yang terbaik..aku dengar Korea bagus untuk belaja chemist,chemical engineering ni..taktau la betul ke tak..owh!! otokei~

Ni offshore..gile scary kan dok tengah2 laut..ape pon takde..keje terok lak tu..yang aku tau nak pegi sini kena naik helikopter..dok la sini bebulan..

 
Kat offshore PPE memang strict..cikgu aku juga ade pesan offshore tak seswai untuk pompuan2 seksi nih..takot2 jerung kepala itam masuk air..hee,

p/s cam lama aku tinggal blog aku nih..idea ade cuma aku malas nak menaip..lebih suka
membaca dan melihat..

owh lupa nak tanya korang lagi prefer keje ke sambung blaja?
daa~

0 comments:

Post a Comment

Thanks for visit and leave comment on my blog..=) Hope to hear from you again..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...