05 December 2010

Home » , » Wanita dan bahasa kesat..sesuai ke?

Wanita dan bahasa kesat..sesuai ke?

Salam semua..kemalasan berganda2 aku sekarang..tapi aku tak berfoya2 tau..aku buat ibadah tidor..=)

 cantik bibir dia..cuba bayangkan kalau jadi macam mitos mak aku tu macam mana.?

Ok ke kalau perempuan cakap benda2 kesat ni? Yela..heboh hari tu kan pasal lisa surihani pon tergolong dalam golongan di atas..ada satu website ni banyak gila bab1 orang komen2 pasal hal dia..aku pon join jugak sekaki dua walaupon aku pakai nama lain ye..haha..tapi kebanyakannya komen yang menyokong la..takpe lisa..as long as lisa comel takpe..dah tersasul nak buat macam mana..kami paham..at least dia tak hipokrik..tak macam artis lain..yeke?..cuba kalau fasha sandha ke nekjah ke tersasul..agak2 komen macam mana pulak ek..

Tapi yang aku macam ralat sikit sebab lisa ada buat kenyataan..apa dia cakap tu tak salah sebab tu perkataan sebutan harian dia..hmm..no komen..tapi kalau tiba2 ada orang kata kat aku macam tu..perempuan pulak tu..sentap la jugak kan..ntah la..bagi aku tetap rasa kasar..mungkin aku tak biasa kot..aku setakat gila aje..yang belakang tu aku tak berani sebut..sebut untuk yang ada makna lain tu ada la..kang kata aku menipu pulak..maki2 saja2 nak kata tu tak la..

Aku ingat lagi waktu aku kecik2 dulu..mak aku memang pantang bab2 mencarut, sepak terajang, babi,barua, anak haram..sampai la adek2 aku sekarang..cari nahas la sapa sebut..Dulu kalau sebut aja sepak terajang..kalau mak aku dengar..terus dia keluar bawak cabai (cili) sebijik dua..pastu dia kata..mana dia yang nak terajang sangat tu..mai sini..terajang kangkang luas2 mai aku nak tenyeh tang bawah tu..tak padan dengan pompuan!! Kalau kena aku rasa sampai sekarang jalan kengkang..adeh~

Pastu kalau babi dengan barua pon ada mitos mak aku yang tersendiri..kalau sebut babi nanti babi tu datang malam2 naik kecik2 penoh habis kat bibir mulut..dan bila dah bersekolah kalau la jadi betul aku membayangkan macam anak2 setawar yang naik kecik2 banyak2 kat keliling daun induknya..geli2!!

Barua pulak mak aku cakap dia macam lembaga hitam tinggi besar ya amat tunggu kat tingkap malam2..mata merah..suka culik budak2..dan aku membayangkan jugak macam bayang2 batman bila dia nak lawan penjahat..kan ada kan bayang2 dia dalam gelap tu..

Hmm..mungkin ni semua kat tempat aku..dalam keluarga aku..kat tempat korang..keluarga korang mesti macam lain kan..pastu mungkin kadang2 ada sesetengah tempat yang boleh terima bila perempuan cakap kesat2 ni..tapi yang pasti kat tempat aku mesti akan ada makcik pakcik yang taknak ambik jadi menantu dah..=)

..Noktah..

6 comments:

macm said...

laki pon x leh cakap kesat..apatah lagi pompuan..lagi la x blh sbb pompuan ni mahai harga dia :)...mak kami marah oo kalau cakap pelik2...ayah kami pon marah jgk...nnti kena tibai baru tau...hehe :)

Balqees Amanda said...

hehe..haala..satgi kena tabuh sedas kot nowh..=)

Ika Suhaimi said...

sangat tak sopan...kdg2 nmpk kt monorel,lrt,ktm pakai dh sopan dh, sekali mulut, ya allah..hilang sopan..

igt dulu pnh kene cili sbb lmbt balik umh, bkn kurg ajar ngan mama..(tak ssuai lnsg denda tu)

Balqees Amanda said...

@ika..perempuan ni buat apa mesti dapat perhatian..kalau buat slek skit memang nampak sangat la kan..=)

Intan Sya said...

ehh..xtau apa yg lisa ckp ek? btw my mum pon xbg mencarot2 same style la nk bg cabai mulut tu..hehe..klu dgr org ckp camtu rase nyampah gile pastu selambe ckp kt die klu mak aku da lame da ko kene gn cabai..hehe

Balqees Amanda said...

haha..dia cakap gila b***..

Post a Comment

Thanks for visit and leave comment on my blog..=) Hope to hear from you again..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...